Blogger Template by Blogcrowds

Kini~


Bulan terang seperti selalu. Awan berarak melintasi mandala yang penuh keringat. Jelas mentari masih punya upaya untuk memastikan bumi ini terus malar hijau dihiasi pepohon rindu dan gemersik dedaun diulit manja sang bayu.


Oh, aku masih lagi di perantauan. Jadi anak perantau ini terkadang terasa ada baiknya. Melihat bumi orang. Ke hulu, ke hilir, ke mudik, ke lata rimba. Cuma rindu yang bertakhta. Ada ketikanya.


Realitinya, aku masih punya tanggungjawab untuk dilaksana. Mesti dengan sebaiknya. Dan aku berasa syukur dengan percaturan kali ini yang mengotakan harapan aku dan menolak segala yang aku bimbangkan. Aku harap ada hikmahnya dan aku harap bahagia. Dengan percaturan ini, aku mengharap aku mampu belajar lebih dari sepatutnya.



Debat, bukan sekadar ingin berbicara tentang sesuatu. Bukan hanya 7 minit berlalu dengan penyampaian ilmu . Perlu lebih dari itu. Ada sesuatu yang masih tiada.
Dan, eksplorasi kali ini diserikan lagi dengan pidato. Berserikah? .Mestilah aku cuba sebaiknya. Apa yang penting, kali ini aku berasa selesa. Mungkin seperti Helmy, aku turut gembira..



Urm, tengoklah nanti..

7 Comments:

  1. Cik Jijah said...
    good luck pidato...chayok2...boleh2..semangat2..
    hMk said...
    thank you, cik jijah..
    Anonymous said...
    nice blog..cantik siot...hmm..you can do it..chaiyoooooook..harumakan nama umt
    Unknown said...
    ok.. gambar xde la banyak sangat.. if ko nak, nanti aku mintak kat din...
    Unknown said...
    haha, salam ziarah.... boleh ku tahu siapa ini?
    Izzatul Huda said...
    wah...always bermadah pujangga...
    seswai ngan background blog tu..hihi
    syoda said...
    Salam... Jauh lagi perjalanan. Jumpa lagi di cabaran akan datang ye...

Post a Comment



Newer Post Older Post Home